Электронный архив
Донецкого национального технического университета (г.Донецк)
Electronic archive of Donetsk national technical university (Donetsk)
 

eaDonNTU, Donetsk >
Факультет компьютерных наук и технологий (до 2021) >
Кафедра прикладной математики и информатики >
Научные издания кафедры ПМИ >
Публікації у збірниках праць конференцій >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ea.donntu.ru/handle/123456789/29091

Название: Инструктор в организации и управлении MOOC-курса
Авторы: Дацун, Н.Н.
Уразаева, Л.Ю.
Ключевые слова: MOOC
бросившие обучение
инструктор
управление курсом
ландшафт трудностей
корреляция
MOOC
dropout
instructor
course management
landscape difficulties
correlation
Дата публикации: 5-Сен-2015
Библиографическое описание: Дацун Н.Н., Уразаева Л.Ю. Инструктор в организации и управлении MOOC-курса / Инновации: перспективы, проблемы, достижения: материалы III международной научно-практической конференции. 14 мая 2015 г./ под ред. проф. Ботова М.И. – Москва: ФГБОУ ВПО «РЭУ им. Г.В. Плеханова», 2015. – С. 331-335.
Аннотация: The article is devoted to the identification and analysis of problems arising in the management training of students with the use of the MOOC. The MOOC currently represents a real alternative to the traditional education system. We can distinguish two organizational workspaces in MOOCS: first for student, other and instructor (tutor). The main drawback of MOOC is the high dropout rate of students in the learning process. Other authors described the causes of the high dropout rates of learners, concentrated mainly in the workspace of the student in the available scientific articles. Mostly other authors explore the challenges faced by students when learning and propose mechanisms to eliminate them through the construction of individual learning paths. In this paper we make attempt to summarize and analyze the problems of management of educational process in the space of an instructor. We have studied and summarized the ideas of students about the ideal model of learning through targeted questionnaires. Our questionnaire was designed to identify the basic elements of student motivation in response to control inputs of the instructor of the MOOC courses. We revealed significant relationship between certain elements of motivation of the learners and the organization of the educational process through the use of statistical analysis. We developed recommendations for improvement of interaction between students and teachers in the workspace, students and the working space of the instructor. These results are very important as it is necessary to consider the interests of the learners, to implement the most effective to consider teaching methods for each student modern society. The innovation of this work is to identify motivational factors in the learning process; these results may be used for improving the trainer’s space in MOOC and for the efficient work of instructors in order to reduce the dropout rate of students.
Описание: Статья посвящена выявлению и анализу проблем, возникающих при управлении обучением студентов с использование MOOC. MOOC в настоящее время представляет собой реальную альтернативу традиционной системе образования. Организационно в MOOC можно выделить два рабочих пространства обучаемого и инструктора. Главным недостатком MOOC признан высокий процент отсева студентов в процессе обучения. Имеющиеся научные исследования причин высокого отсева обучаемых сосредоточены в основном на рабочем пространстве студента. В этих работах исследуются сложности, с которыми встречаются студенты при обучении и предлагаются механизмы их устранения посредством построения индивидуальной траектории обучения. В данной работе сделана попытка обобщения и анализа проблем управления образовательным процессом в пространстве инструктора, а также предлагаются пути решения этих проблем.
URI: http://ea.donntu.org/handle/123456789/29091
Располагается в коллекциях:Публікації у збірниках праць конференцій

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Дацун-Уразаева-инстр.pdf101.25 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.