Электронный архив
Донецкого национального технического университета (г.Донецк)
Electronic archive of Donetsk national technical university (Donetsk)
 

eaDonNTU, Donetsk >
Научные труды ДонНТУ >
Серія: Електротехніка та енергетика >
Випуск № 2 (15) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ea.donntu.ru/handle/123456789/23421

Название: СТРУКТУРА И СПОСОБ УПРАВЛЕНИЯ ТЯГОВЫМ АСИНХРОННЫМ ЭЛЕКТРОПРИВОДОМ РУДНИЧНОГО КОНТАКТНО- АККУМУЛЯТОРНОГО ЭЛЕКТРОВОЗА
Другие названия: Структура і спосіб управління тяговим асинхронним електроприводом рудникового контактно- акумуляторного електровоза
The Structure and Method of Drive Asynchronous Electric Mine Contact Battery Electric Locomotives Control
Авторы: СИНЧУК, О. Н.
ШОКАРЕВ, Д. А.
ВЫПАНАСЕНКО, С. И.
СІНЧУК, О. М.
ШОКАРЬОВ, Д. А.
ВИПАНАСЕНКО, С. І.
SINCHUK, O.
SHOKAREV, D.
VYPANASEKNO, S.
Ключевые слова: шахтный электровоз
контактная сеть
тяговая аккумуляторная батарея
двигатель постоянного тока
контактна мережа
шахтний електровоз
двигун постійного струму
тягова акумуляторна батарея
mining electric locomotive
DC motor
pulling the battery
the contact network
Дата публикации: 2013
Издатель: ДонНТУ
Библиографическое описание: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія "Електротехніка і енергетика". № 2 (15), 2013 р., 338 с.
Серия/номер: Электротехника и энергетика;
Аннотация: Приведено обоснование структуры тягового асинхронного электропривода рудничного контактно- аккумуляторного электровоза с широтно-импульсной модуляцией напряжения питания и способ управления им. Выполнен анализ формы кривой напряжения и тока при трапецеидальном законе управления
Описание: In the mines of Ukraine, operating more than 3500, twenty different types of contact and battery electric locomotives. Almost all of these types of electric locomotives equipped DC electric traction with contact-resistor control systems. Current trends in the motor dictate new directions and perspectives of the frequency controlled asynchronous traction drive. The development of energy-efficient structure of asynchronous traction drive contact - battery electric and structure of the algorithm and its management object of research in the paper is developed with the participation of the authors of the structure of the traction induction motor miner contact-battery electric locomotive. An alternative design of the transmitter allows a simple way to form any curve of output voltage using PWM voltage directly with the full control of which produced the desired sinusoidal or trapezoidal envelope curves. The substantiation of the structure of the traction induction motor miner contact-battery electric pulse-width modulated power supply and a method of controlling them. The analysis of the shape of the voltage and current for trapezoidal control law. Shows the curves of current and voltage trapezoidal control law. The analysis of electromagnetic processes in traction induction motor drives the basic structure of a voltage inverter - mine electric induction motor. The proposed method allows to reduce the number of switching power transistors, and hence reduce the level of electric power losses in the inverter circuit, and control using asynchronous pulse width modulation voltage will significantly (by half) to reduce the capacity of the filter capacitor. It is thus apparent that the method of PWM voltage vector can uniformly generate sinusoidal voltage simultaneously in all three phases, and thus is implemented as an algorithm-phase PWM voltage vector PWM is performed by six switching of the IGB transistors at each period of the modulation. In addition to implementing the algorithm of vector PWM voltage holds a two-fold transformation parameters.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23421
Располагается в коллекциях:Випуск № 2 (15)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
223_2.pdf359.05 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.