eaDonNTU, Donetsk >
Научные труды ДонНТУ >
Серія: Педагогіка, психологія і соціологія >
Випуск 2(12) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://ea.donntu.ru/handle/123456789/19220
|
Название: | ПРИМЕНЕНИЕ ТЕСТИРОВАНИЯ НА СОВРЕМЕННОМ ЭТАПЕ ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ |
Другие названия: | Застосування тестування на сучасному етапі навчання англійській мові Applying of Testing in Modern Teaching Practice of English |
Авторы: | СТАРИЧЕНКОВА, Л. И. Старіченкова, Л. І. Starichenkova, L. |
Ключевые слова: | test testing test technology control of knowledge self-control quality control quantity control common educational standard computer control open and closed types of tests тест тестування тестові технології контроль знань самоконтроль кількісна оцінка якісна оцінка єдиний освітній стандарт комп’ютерний контроль відкрита форма закрита форма тест тестирование тестовые технологии контроль знаний самоконтроль количественная оценка качественная оценка единый образовательный стандарт компьютерный контроль открытая форма закрытая форма |
Дата публикации: | 2012 |
Издатель: | ДонНТУ |
Библиографическое описание: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с |
Аннотация: | В статье рассматривается актуальность, особенности и области применения
тестирования на современном этапе обучения английскому языку. Показаны преимущества
тестов перед традиционными методами контроля, характеристики правильно составленного
теста и наиболее распространенные формы тестовых заданий |
Описание: | Communicative approach in learning and teaching English requires new ways of checking skills and abilities. In this connection testing is getting more and more important. Frequent testing gives
students a sense of achievement and is a source of information for teachers. It also gives students the confidence to continue learning as well as demonstrates that systematic work brings benefits. There is a
great variety of tests which can be used in a flexible way depending on teaching situations. Different test
are used for different purposes. They can be used not only for checking but as a way of learning new
vocabulary as well. A good test should meet all the requirements for a test to reflect the communicative concept and current trends in testing and evaluation.
The use of testing in teaching practice has a long history. For the first time it was used in the USA at the beginning of the 20-th century and since that time it has been applied in teaching practice very successfully |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/19220 |
Располагается в коллекциях: | Випуск 2(12)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|